Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorСтоляренко, Ол. В.uk
dc.contributor.authorСтоляренко, О. В.uk
dc.contributor.authorАкімова, О. В.uk
dc.date.accessioned2024-05-03T08:23:35Z
dc.date.available2024-05-03T08:23:35Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationСтоляренко Ол. В., Столяренко О. В., Акімова О. В. Екологічна складова виховання ціннісних ставлень учнів. Наукові інновації та передові технології. Серія «Педагогіка». Київ, 2023. Вип. №3(17). С. 415–429.uk
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42368
dc.description.abstractHumanization of educational process, as a leading factor of its development, and secondary schools reforming in the 21st century as well, promoted the use of knowledge about a person and his environment to define innovative approaches of determining the purpose and content of a humane personality shaping, Журнал « Наукові інновації та передові технології» № 3(17) 2023 (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка») 417 ecological mind forming in order to apply humanistic models to educational technologies The article presents a fragment of a research devoted to the problem of a values based attitude to a person and his environment shaping in terms of global environmental and humanistic trends. The forming of students` values based attitudes plays an important role in the educational process and needs to be investigated. The purpose of the research is to prove it both on theoretical and practical levels. Empirical and experimental study revealed theoretical and methodological principles of students` own values based attitudes to themselves and their environment (social and natural) shaping in terms of perceptual, cognitive and activity-based aspects. The findings of the study identified the main stages of a person`s values-based attitude towards another person and his environment shaping, namely: the first is the construction of a perceptual image of the object of attention (perceptual direction); the second is the formation of a personal, and later, a values based attitude towards this or that object based on the information obtained and processed (cognitive direction); the third is the formation of a subjective values based attitude in the process of interaction and independent activity (activity based direction). The use of theoretical, empirical, and experimental methods helped to identify the peculiarities of a person`s values-based attitude towards another people and other objects of living nature shaping in terms of perceptual, cognitive, and activity-based aspects. This became the basis for the use of the latest approaches and technologies of ecological education, the formation of a values-based attitude towards a person in educational models of the schoolen
dc.description.abstractГуманізація виховного процесу, як провідний напрям розвитку освіти і реформування закладів загальної середньої освіти у ХХІ столітті актуалізувала потребу використання системи знань про людину та середовище її існування для обгрунтування інноваційних підходів до визначення мети та змісту формування гуманної особистості, її екологічного світогляду, для створення і реалізації у виховних моделях школи гуманістичних технологій та екологічного виховання. У статті представлено фрагмент дослідження особливостей виховання ціннісних ставлень учнів у руслі глобальних екологічних і гуманістичних тенденцій. Виховання в учнів ціннісного ставлення до людини – вкрай важлива проблема сучасної школи, яка потребує вивчення. Мета дослідницької роботи полягала у науковому обгрунтуванні та дослідженні теоретико-методичних основ виховання в учнів ціннісних ставлень до середовища існування (соціального і природного) і до самих себе в межах перцептивного, когнітивного та діяльнісного напрямів. Аналіз результатів дослідження дав змогу визначити такі основні напрями формування суб`єктивного ціннісного ставлення особистості до людини і свого оточення: перший – це побудова перцептивного образу об`єкта Журнал «Наукові інновації та передові технології» № 3(17) 2023 (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка») 416 уваги (перцептивний напрям); другий – формування особистісного, а далі і ціннісного ставлення до того чи іншого об`єкта на основі здобутої і опрацьованої в подальшому інформації (когнітивний напрям); третім є формування суб`єктивного ціннісного ставлення у процесі взаємодії, безпосередньої практичної діяльності (діяльнісний напрям). Завдяки використанню теоретичних, емпіричних, експериментальних методів виявлено і досліджено особливості формування ціннісних ставлень особистості до людини та інших об`єктів живої природи в межах перцептивного, когнітивного та діяльнісного напрямів. Це стало основою використання новітніх підходів і технологій екологічного виховання, формування ціннісного ставлення до людини у виховних моделях школи.uk
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherГромадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління»uk
dc.relation.ispartofНаукові інновації та передові технології. Вип. №3 (17), С. 415–429.uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогікаuk
dc.subjectсуб`єктивне ціннісне ставлення особистостіuk
dc.subjectціннісне ставлення до людиниuk
dc.subjectгуманізація освітиuk
dc.subjectекологічна парадигмаuk
dc.subjectглобальні проблеми людстваuk
dc.subjectприродні, психологічні та соціальні чинники формування ціннісних ставлень учнівuk
dc.titleЕкологічна складова виховання ціннісних ставлень учнівuk
dc.typeArticle
dc.identifier.udc373.017.4-057.874
dc.identifier.doi10.52058/2786-5274-2023-3(17)-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1899-8089
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7080-0626
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6988-6258


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію