Соціокультурні аспекти виховання студентської молоді
Автор
Столяренко, Ол. В.
Столяренко, О. В.
Магас, Л. М.
Дата
2023Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- Наукові роботи каф. ІМ [506]
Анотації
The article considers the socio-cultural aspects of humanistic education,
which define the strategy of student`s interpersonal relationships development
based on humanistic and universal values. The key value of these process is
tolerance which is defined as value-centered conscious intra- and interactivity,
implying the ability to understand both one`s own personality, self- respect and
recognition, understanding and acceptance of another person; it is possible only
under the conditions of emotional sensitivity (empathy), self-control and emotional
stability as a bases of productive subject-subject interaction, cooperation and
constructive dialogue; and acts as an integral attribute of the future professional
129
activity and active life position of a young person. Pedagogical conditions of
teaching tolerance to students are suggested. Innovative methodology of teaching
tolerance to future specialists using active forms, methods, special tools, in
particular the training seminar “The Social Skills Stream of Tolerant Interpersonal
Interaction” which proves the effectiveness of the process was experimentally
tested. У статті розглядається соціокультурні аспекти у гуманістичному
вихованні, який визначає стратегію формування міжособистісних взаємин
студентської молоді на базі гуманістичних, загальнолюдських цінностей.
Ключовою цінністю у цих процесах виступає толерантність, яку ми
розуміємо як ціннісно-усвідомлену психічну інтра- та інтерактивність, що
виявляється в здатності до усвідомленого розуміння власної особистості,
поваги до неї, визнанні, розумінні і прийнятті іншої людини; і яка можлива
лише за умови здатності до емоційної чуйності (емпатії), самоконтролю та
емоційної стійкості як запоруки продуктивної суб`єкт-суб`єктної взаємодії,
співпраці й конструктивного діалогу; і виступає невід`ємним атрибутом
майбутньої професійної діяльності і активної життєвої позиції молодої
людини. Запропоновано педагогічні умови виховання толерантності у
студентів. Експериментально перевірено розроблену інноваційну методику
виховання толерантності у майбутніх фахівців з використанням активних
форм, методів, спеціальних засобів, зокрема семінару-тренінгу «Потік
соціальних умінь толерантної взаємодії», що забезпечують ефективність
процесу
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42378