• English
    • українська
  • українська 
    • English
    • українська
  • Увійти
Дивитися документ 
  • Головна
  • Факультет будівництва, цивільної та екологічної інженерії
  • Кафедра іноземних мов
  • Наукові роботи каф. ІМ
  • Дивитися документ
  • Головна
  • Факультет будівництва, цивільної та екологічної інженерії
  • Кафедра іноземних мов
  • Наукові роботи каф. ІМ
  • Дивитися документ
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Developing Future Teachers` Creativity as a Crucial Element of Systemic Work in the Neuropedagogical Environment

Автор
Kaplinskyi, V.
Stoliarenko, O.
Stoliarenko, O.
Berezyuk, О.
Chumak, M.
Hаtezh, N.
Каплінський В.
Столяренко, Ол. В.
Столяренко, О. В.
Березюк, О. В.
Чумак, М.
Гатеж, Н.
Дата
2024
Metadata
Показати повну інформацію
Collections
  • Наукові роботи каф. ІМ [541]
Анотації
The article highlights the crucial role of creativity as a fundamental trait for today`s educators. It is vital for devising innovative solutions, developing new educational technologies and engaging students in meaningful learning experiences. As the world evolves rapidly, teachers must be responsive to these changes. Creativity helps teachers address challenges during the educational process and foster student participation. Today`s students are more independent and seek involvement rather than passively receiving information. Creative teachers are, therefore, better equipped to create environments that promote independent work and innovation. Creativity is a critical success factor, enabling individuals to generate ideas and solve problems. Teachers should focus on enhancing students` creative skills to help them thrive in the future. Simultaneously, a structured approach within the neuropedagogical environment can help nurture creative skills in future teachers. This process must be holistic, incorporating a range of methods and techniques. Such an approach will equip future teachers to teach effectively and mentor students in today`s world. Thus, the article defines creativity as a vital aspect of pedagogical practice and examines strategies for enhancing creative skills among future teachers within the neuropedagogical environment.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/43386
Відкрити
162059.pdf (354.2Kb)

Інституційний репозиторій

ГоловнаПошукДовідкаКонтактиПро нас

Ресурси

JetIQСайт бібліотекиСайт університетаЕлектронний каталог ВНТУ

Перегляд

Всі архівиСпільноти та колекціїЗа датою публікаціїАвторамиНазвамиТемамиТипВидавництвоМоваУДКISSNВидання, що міститьDOIЦя колекціяЗа датою публікаціїАвторамиНазвамиТемамиТипВидавництвоМоваУДКISSNВидання, що міститьDOI

Мій обліковий запис

ВхідРеєстрація

Статистика

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Головна | Відправити відгук | Довідка | Контакти | Про нас
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ