Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorСтоляренко, Ол.uk
dc.contributor.authorСтоляренко, О.uk
dc.contributor.authorПінаєва О.uk
dc.contributor.authorStoliarenko, Ok.uk
dc.contributor.authorStoliarenko, O.uk
dc.contributor.authorPinaeva, О.uk
dc.date.accessioned2025-11-18T14:32:19Z
dc.date.available2025-11-18T14:32:19Z
dc.date.issued2025uk
dc.identifier.citationСтоляренко Ол. В., Столяренко О. В. Пінаєва О. Ю. Інтеграція інтерактивних та практико-орієнтованих методів навчання як засіб підвищення освітніх результатів у професійній підготовці фахівців // Проблеми освіти. Електрон. текст. дані (PDF: 1 508 КБ). 2025. Вип. 2 (103). С. 523–537.uk
dc.identifier.issn2710-3986uk
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/50058
dc.description.abstractThis paper investigates the theoretical foundation and practical efficacy of integrating interactive and practice-oriented learning methods to significantly enhance educational outcomes in higher professional training. The study addresses the critical gap between traditional academic delivery and the evolving demands of the labour market, which necessitates not only discipline-specific knowledge (Hard Skills) but also advanced Soft Skills, including critical thinking, complex problemsolving, and communication. The primary goal is the theoretical substantiation and subsequent development of methodological recommendations for implementing this integrated approach. The methodology is based on a systemic approach, combining theoretical analysis of pedagogical literature with empirical methods, such as observation and analysis of educational results. The research demonstrates that the highest educational results are achieved through the synergistic application of these methods. Interactive techniques – like Case Studies and Collaborative Learning – are essential for problem analysis and knowledge acquisition, while practice-oriented methods –including Project-Based Learning (PBL), high-fidelity Simulations (VR/AR), and Internships – ensure the application of theory and the development of procedural memory. This integration establishes a complete learning cycle (analysis – action – reflection) that effectively eliminates the detachment of academic knowledge from professional realities. Crucially, the approach fosters "competence in action" and promotes swift adaptation to new professional challenges. The role of the educator fundamentally shifts to that of a facilitator, responsible for curating the learning environment and providing quality feedback. The Conclusion asserts that this integrated methodology is a decisive factor for producing high-quality specialists, fully prepared for the dynamic requirements of the modern labour market. Further research should focus on developing specific integration models tailored to various professional disciplines and examining the long-term impact of technology use on career trajectories.en_US
dc.description.abstractНаведена наукова стаття присвячена теоретичному обґрунтуванню та аналізу ефективності інтеграції інтерактивних та практико-орієнтованих методів навчання як ключового засобу підвищення освітніх результатів у професійній підготовці фахівців. Актуальність проблеми зумовлена розривом між традиційною академічною підготовкою та зростаючими вимогами ринку праці, що вимагає від випускників не лише знань, а й розвинених Soft Skills (критичного мислення, комунікації, навичок розв`язання комплексних завдань). У статті проаналізовано сутність інтерактивних методів, таких як кейс-метод, мозковий штурм та кооперативне навчання, що активно вивчаються як засоби розвитку комунікативних навичок та креативності. Паралельно розглянуто практико-орієнтовані методи (проєктна діяльність, використання симуляторів, виробнича практика), які забезпечують міцний зв`язок між теорією та реальним світом, що має значний вплив на результати навчання. Особлива увага приділена сучасним тенденціям, зокрема цифровізації, використанню VR/AR для моделювання ризикованих ситуацій та гейміфікації.Дослідження доводить, що найвищі освітні результати досягаються завдяки синергії цих методів. Інтеграція створює повний навчальний цикл: від аналізу проблеми на інтерактивному етапі (кейс-метод) до втілення рішень на практико-орієнтованому етапі (симуляції). Цей підхід забезпечує одночасний розвиток Hard Skills і Soft Skills, формуючи \"компетентність у дії\" - здатність швидко адаптуватися до викликів. У цій моделі викладач трансформується у фасилітатора, який організовує навчальне середовище та забезпечує зворотний зв`язок. Впровадження інтегрованого підходу є вирішальним для якісної підготовки фахівця, готового до вимог сучасного ринку праці.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherДержавна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти»uk
dc.relation.ispartofПроблеми освіти. Вип. 2 (103) : 523–537.uk
dc.subjectінтерактивні методиuk
dc.subjectпрактико-орієнтоване навчанняuk
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk
dc.subjectосвітні результатиuk
dc.subjectсинергіяuk
dc.subjectкомпетентностіuk
dc.subjectфасилітаціяuk
dc.subjectinteractive methodsuk
dc.subjectpractice-oriented learninguk
dc.subjectprofessional traininguk
dc.subjecteducational outcomesuk
dc.subjectsynergyuk
dc.subjectcompetenciesuk
dc.subjectfacilitationuk
dc.titleІнтеграція інтерактивних та практико-орієнтованих методів навчання як засіб підвищення освітніх результатів у професійній підготовці фахівців.uk
dc.title.alternativeIntegration of interactive and practice-oriented learning methods as a means of enhancing educational outcomes in professional training of specialistsen_US
dc.typeArticle, professional native edition
dc.identifier.udc378.147uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.52256/2710-3986.2-103.2025.34uk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1899-8089uk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7080-0626uk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8829-1388uk


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію