Аналітичні програмні продукти для оцінювання ефективності відеореклами в соціальних мережах
Author
Ткаченко, О. М.
Куліш, С. П.
Tkachenko, O. M.
Kulish, S.
Date
2025Metadata
Show full item recordCollections
- JetIQ [267]
Abstract
The article considers the current problem of assessing the effectiveness of advertising video materials using modern
software products. A comparison of the indicators of different software products is made. The study shows that the known methods
of assessing the effectiveness of advertising are insufficient, it is necessary to develop a software system that, using the obtained
analytics data, will analyze video resources according to more detailed indicators, compare changes in the indicators of traditional
analytics before and after making changes based on detailed analysis. The results of the study are the determined indicators of
assessing the effectiveness of video advertising in social networks and determining the areas of detailing the analysis of each individual
video resource.
The choice of software product depends on the scale of the business, the goals of the SMM campaign and the required
level of detail of the analysis. Multifunctional platforms are suitable for comprehensive management, while highly specialized services
allow you to obtain unique insights for optimizing specific aspects of the strategy. To analyze the video resources of an advertising
company, it is necessary to analyze the presence and mention of the brand, the possibility of user feedback, color balancing, sound
accompaniment, etc. In accordance with specific requirements, a tool for data collection is selected from certain software products.
For a long period of time, built-in and external software analytical tools have been actively used in digital marketing. To
analyze the effectiveness of video advertising, data collection on its effectiveness is carried out using selected analytical programs.
However, such programs provide information, but do not form recommendations for a more detailed analysis of various video
advertising objects. Further detailing can be performed based on the needs of the customer, as well as using special methods of
balancing colors, text, sound and image, etc. The changes made should also be evaluated based on performance indicators. The
choice of such indicators depends on the characteristics of video advertising, social media channels, and the specifics of the user
audience. The results obtained allow us to summarize the main performance indicators, as well as identify gaps in such a
comprehensive assessment.
The plans for further research include the development of methods, models, and algorithms for the composition and
decomposition of video advertising, the evaluation of its individual objects, the comprehensive balancing of indicators, and the
formation of recommendations for changes with subsequent comparison of the results obtained. В статті розглядається актуальна проблема оцінки ефективності рекламних відеоматеріалів сучасними програмними продуктами. Виконано порівняння показників різних програмних продуктів. Дослідження показує, що відомі методи оцінки ефективності реклами є недостатніми, необхідно розробляти програмну систему, яка, використовуючи отримані дані аналітики, буде аналізувати відеоресурси за більш детальними показниками, здійснювати порівняння змін в показниках традиційної аналітики до і після внесення змін на основі детального аналізу. Результатами дослідження є визначені показники оцінювання ефективності відеореклами в соціальних мережах та визначення напрямів деталізації аналізу кожного окремого відеоресурсу.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/50167

