• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Факультет інформаційних технологій та комп'ютерної інженерії
  • Кафедра безпеки життєдіяльності та педагогіки безпеки
  • Наукові роботи каф. БЖДПБ
  • View Item
  • Frontpage
  • Факультет інформаційних технологій та комп'ютерної інженерії
  • Кафедра безпеки життєдіяльності та педагогіки безпеки
  • Наукові роботи каф. БЖДПБ
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Практичні аспекти формування професійної компетентності вчителів-філологів

Author
Жиле, Л. І.
Date
2015
Metadata
Show full item record
Collections
  • Наукові роботи каф. БЖДПБ [615]
Abstract
Практичні аспекти формування професійної компетентності вчителів-філологів. Метою даного дослідження є аналіз практичних аспектів формування інформаційної компетентності вчителів іноземної мови з використанням інтерактивних технологій. У статті доведено, що актуальними наразі є пошуки таких інтерактивних стратегій навчання, які пов’язані з використанням інформаційних і комунікаційних технологій в процесі спілкування учнів з вчителем та між собою. У цілому процес формування професійної компетентності вчителів іноземної мови повинен охоплювати методичну, змістову, процесуальну та особистісну складові навчально-виховного процесу навчального закладу.
 
Practical aspects of formation of professional competence of teachers-philologists. The aim of this study is to analyze the practical aspects of the formation of information competence of foreign language teachers using interactive technologies. It is proved in the paper that the search of such interactive teaching strategies, which involve the use of information and communication technologies in the process of communication with the teacher and students is very actual. In general, the process of formation of professional competence of foreign language teachers should comprise methodological, contentive, procedural and personal components of the educational process of school. Practice shows that students in the learning process which used interactive technologies, achieved significantly better results during an oral interview and performance of tasks in a foreign language. It should also be noted that the use of interactive technologies has a positive effect on the dynamics of employment, promotes cooperation between both pupils and teachers, and between students in the classroom to create an atmosphere of creativity and competition.
 
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/6874
View/Open
Жиле_стаття.pdf (143.3Kb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ